Vi jobbar med kartboken och kollar på världsdelarna och Sverigekartan.
fredag 29 april 2016
fredag 15 april 2016
V.15
Hej!
Under veckan har vi tränat på vokaler och jobbat extra med bokstaven Öö.
I matten har vi jobbat med talen 11-20 både praktiskt och i matteboken, även pratat om jämna och udda tal.
Badet och biblioteket gick väldigt bra.
Nästa vecka är det bokbuss på torsdag.
Trevlig helg!
Under veckan har vi tränat på vokaler och jobbat extra med bokstaven Öö.
I matten har vi jobbat med talen 11-20 både praktiskt och i matteboken, även pratat om jämna och udda tal.
Badet och biblioteket gick väldigt bra.
Nästa vecka är det bokbuss på torsdag.
Trevlig helg!
fredag 8 april 2016
Vecka 14
Hej föräldrar!
Vi har börjat jobba om Geografi och lär oss mer om Sverige, Jordens skapelse och alla världsdelar.
Alla barnen har fått göra en trivsel enkät som handlar om hur vi mår på skolan.
Vi har firat två barn som har fyllt år i klassen.
Bokstaven Bb har vi jobbat extra med den här veckan.
Under idrotten och på fritids fick vi göra en väldigt rolig hinderbana i idrottshallen.
Trevlig helg önskar klass 1!
Vi har börjat jobba om Geografi och lär oss mer om Sverige, Jordens skapelse och alla världsdelar.
Alla barnen har fått göra en trivsel enkät som handlar om hur vi mår på skolan.
Vi har firat två barn som har fyllt år i klassen.
Bokstaven Bb har vi jobbat extra med den här veckan.
Under idrotten och på fritids fick vi göra en väldigt rolig hinderbana i idrottshallen.
Trevlig helg önskar klass 1!
onsdag 23 mars 2016
Vi har under några veckor jobbat med sagoskrivning med hjälp av bilder. Jag har först läst en saga och sen har barnen fått bilder som ska sorteras i rätt ordning. Barnen har samtalat tillsammans och återberättat sagan för varandra för att sedan komma fram till vilken ordning bilderna ska komma i. Avslutningsvis har barnen själva fått skriva om bilderna. Många barn har efter detta börjat skriva egna sagor.
Quiver
Vi har tillsammans med faddrarna provat en ny app som heter Quiver. Barnen började färglägga en teckning, när den var färdig fick dem använda ipads för att få teckningen levande (3D), sedan fick barnen skriva en berättelse om bilden och avslutningsvis lästes alla berättelser upp för varandra. En mycket rolig och inspirerande uppgift tyckte både jag och barnen.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)